به نام خدا سلام.

من یاسین جهان تیغ هستم و می خوام به شما زبان برنامه نویسی پایتون رو یاد بدم.امروز فعلا می ریم سروقت نصب نرم افزار های مورد نیاز. من خودم از سیستم عامل لینوکس استفاده می کنم اما فرق لینوکس و ویندوز تنها در نصب برنامه های پایتون مختلف هست و در بقیه دوره شما مشکلی ندارید البته الان هم مشکلی ندارید چون من هم در لینوکس به شما آموزش می دم هم در ویندوزحالا بریم سراغ آموزش:

این مرحله هم برای لینوکس و هم برای ویندوز یکی هست:

۱.وارد این آدرس بشین

۲.گوشه بالا سمت راست روی دانلود بزنید

۳.همونطور که می بینید بسته به سیستم عاملتون ( vs code ) رو دانلود و  نصب کنید.

خوب حالا باید خود پایتون رو نصب کنید الان خوش به حال کاربر های لینوکسه چون لازم نیست پایتون نصب کنن خود به خود نصب هست.

لینوکسیا این سه دستور زیر رو تو ترمینال بزنید:

sudo apt install python3-pip

و بعد

sudo apt-get install scrot

و بعد

sudo apt-get install python3-tk

رو وارد کنید 

حالا کاربر های ویندوز:

۱.اپ استور رو باز کنید 

۲.در قسمت سرچ بزنید python

۳.در گزینه ها python 3.10 ( که الان آخرین نسخه هست و شاید بعدا 3.11 هم بیاد و شما بهتره آخرین نسخه رو نصب کنید) رو انتخاب کنید و اون رو دانلود کنید

خب این از جلسه اول امید وارم که از این آموزش خوشتون اومده باشه 

تا جلسه بعدی خدانگهدار